Testy małych pojazdów elektrycznych i rowerów elektrycznych

Testy małych pojazdów elektrycznych i rowerów elektrycznych

 

Od dawna oczekiwano, że luki w nowoczesnej mobilności zostaną pewnego dnia wypełnione przez nowe pojazdy.

 

Odpowiednich urządzeń wspomagających poruszanie się brakowało szczególnie w przypadku podróży na najwyżej kilkukilometrowych odcinkach. Takich, które użytkowane byłyby pomiędzy komunikacją pieszą a tradycyjnymi środkami transportu, które są przeznaczone do pokonywania dużych odległości (autobusy, pociągi, samoloty, samochody).

 

Nowego typu pojazdy, takie jak elektryczne hulajnogi, rowery typu s-pedelec, jednokołowce, segwaye itp., stanowią obecnie idealne rozwiązanie dla osób dojeżdżających do pracy i sportowców-amatorów stawiających na innowacje.

 

Testy bezpieczeństwa rowerów elektrycznych zostały zharmonizowane na poziomie europejskim. Oznacza to, że dyrektywa ramowa może być przestrzegana w sposób bardziej uporządkowany.

 

Aby mieć pewność, że tego typu pojazdy, które zwiększają naszą ogólną mobilność, mają właściwy poziom bezpieczeństwa, DEKRA oferuje obiektywne testy tych środków osobistej lokomocji, wykorzystując naszą wiedzę z zakresu bezpieczeństwa maszyn i testów samochodowych.

 

Od 1990 roku DEKRA jest oficjalnie notyfikowaną służbą techniczną Niemieckiego Federalnego Zarządu Transportu i zapewnia wszechstronne ekspertyzy. To, czy badaniom poddany będzie rower, pojazd kategorii L czy mały pojazd elektryczny, ma znaczenie tylko przy wyborze właściwych wymagań dotyczących badań.

 

Wspólnym celem badań jest ograniczenie do minimum braków w zakresie bezpieczeństwa technicznego konstrukcji pojazdów elektrycznych, związanych z nimi zagrożeń dla użytkownika oraz wynikającego z nich ryzyka odpowiedzialności producenta.

 

Weryfikacja zgodności z tymi wymogami jest kamieniem milowym dla zrównoważonego wizerunku rynkowego i wymaganej homologacji.

 

Rowery elektryczne (grupa A):

DEKRA testuje EPAC zgodnie z normą DIN EN 15194, która jest zharmonizowana w ramach dyrektywy maszynowej (2006/42/WE).

  • Etykietowanie i instrukcja obsługi;
  • Bezpieczeństwo mechaniczne i elektryczne;
  • Bezpieczeństwo elektryczne poszczególnych systemów układu napędowego, np. akumulatora zgodnie z normą UN 38.3 T1 do T8 lub DIN EN 62133-2;
  • Odporność i ochrona przed promieniowaniem elektromagnetycznym (badanie EMC);
  • Bezpieczeństwo funkcjonalne układu napędowego silnika elektrycznego, np. EN ISO 13849-1/-2.

 

Pojazdy (grupa B):


Podgrupa rowery typu S-pedelec, S-bike, PLEV, pojazdy kategorii L.

 

  • Badanie pojazdów kategorii L zgodnie z dyrektywą 168/2013/WE i europejskim; rozporządzeniem w sprawie rejestracji pojazdów (EU-FZV);
  • Badania pojazdów we wszystkich grupach;
  • Podgrupa: e-hulajnogi, pojazdy samobalansujące (małe pojazdy);
  • Testy zgodnie z rozporządzeniem w sprawie małych pojazdów elektrycznych (eKFV) 2019 w połączeniu z niemieckim rozporządzeniem o dopuszczeniu do ruchu drogowego (STVZO).

 

Inne testy


DEKRA oferuje również testy w zakresie charakterystyki produktu lub benchmarkingu:

  • Analizy chemicznych substancji szkodliwych;
  • Ekspertyza z zakresu inżynierii materiałowej;
  • Badania zasięgu, np. zgodnie z Zweirad-Industrie-Verband R200 dla rowerów elektrycznych;
  • Badania ciągłej mocy znamionowej układu napędowego silnika elektrycznego;
  • Pomiar zużycia;
  • Test wytrzymałościowy systemu baterii, np. DIN EN 62368-1 Załącznik M.

 

Więcej usług dla rowerów elektrycznych »

 

 

 

FORMULARZ KONTAKTOWY:

Dowiedz się więcej o interesujących Cię usługach lub poproś o ofertę...

 

Newsletter

Najnowsze informacje wprost do Twojej skrzynki e-mail...