Dowiedz się więcej o interesujących Cię usługach lub poproś o ofertę...
Odpowiednich urządzeń wspomagających poruszanie się brakowało szczególnie w przypadku podróży na najwyżej kilkukilometrowych odcinkach. Takich, które użytkowane byłyby pomiędzy komunikacją pieszą a tradycyjnymi środkami transportu, które są przeznaczone do pokonywania dużych odległości (autobusy, pociągi, samoloty, samochody).
Nowego typu pojazdy, takie jak elektryczne hulajnogi, rowery typu s-pedelec, jednokołowce, segwaye itp., stanowią obecnie idealne rozwiązanie dla osób dojeżdżających do pracy i sportowców-amatorów stawiających na innowacje.
Testy bezpieczeństwa rowerów elektrycznych zostały zharmonizowane na poziomie europejskim. Oznacza to, że dyrektywa ramowa może być przestrzegana w sposób bardziej uporządkowany.
Aby mieć pewność, że tego typu pojazdy, które zwiększają naszą ogólną mobilność, mają właściwy poziom bezpieczeństwa, DEKRA oferuje obiektywne testy tych środków osobistej lokomocji, wykorzystując naszą wiedzę z zakresu bezpieczeństwa maszyn i testów samochodowych.
Od 1990 roku DEKRA jest oficjalnie notyfikowaną służbą techniczną Niemieckiego Federalnego Zarządu Transportu i zapewnia wszechstronne ekspertyzy. To, czy badaniom poddany będzie rower, pojazd kategorii L czy mały pojazd elektryczny, ma znaczenie tylko przy wyborze właściwych wymagań dotyczących badań.
Wspólnym celem badań jest ograniczenie do minimum braków w zakresie bezpieczeństwa technicznego konstrukcji pojazdów elektrycznych, związanych z nimi zagrożeń dla użytkownika oraz wynikającego z nich ryzyka odpowiedzialności producenta.
Weryfikacja zgodności z tymi wymogami jest kamieniem milowym dla zrównoważonego wizerunku rynkowego i wymaganej homologacji.
Rowery elektryczne (grupa A):
DEKRA testuje EPAC zgodnie z normą DIN EN 15194, która jest zharmonizowana w ramach dyrektywy maszynowej (2006/42/WE).
Pojazdy (grupa B):
Podgrupa rowery typu S-pedelec, S-bike, PLEV, pojazdy kategorii L.
Inne testy
DEKRA oferuje również testy w zakresie charakterystyki produktu lub benchmarkingu:
Więcej usług dla rowerów elektrycznych »