Testy stacji ładowania samochodów elektrycznych i infrastruktury

Testy stacji ładowania samochodów elektrycznych i infrastruktury

 

Testy i certyfikacja urządzeń do zasilania pojazdów elektrycznych

 

W dzisiejszej erze e-mobilności liczba samochodów elektrycznych wciąż rośnie w wielu krajach na całym świecie.

Rządy i firmy intensywnie inwestują w rozwój i rozbudowę infrastruktury stacji ładowania samochodów, aby umożliwić ich stałe użytkowanie. Powstaje w ten sposób rozdrobniony rynek z wieloma różnymi standardami, które mogą mieć zastosowanie podczas testowania i certyfikacji technologii ładowania samochodów elektrycznych.

 

 

Zalety testowania infrastruktury stacji ładowania samochodów elektrycznych

 

  • Zapewnienie bezpieczeństwa elektrycznego użytkowników, sprzętu i infrastruktury
  • Sprawdzenie, czy twoje produkty są zgodne z normami
  • Ocena zgodności i interoperacyjności twoich produktów
  • Zapewnienie kompatybilności elektromagnetycznej twoich rozwiązań w zakresie ładowania
  • Umożliwienie sprzedaży twoich produktów na wielu rynkach na całym świecie

 

 

Wprowadzenie stacji ładowania samochodów elektrycznych

 

Samochody elektryczne potrzebują stacji ładowania baterii. Zwykłe stacje ładowania są montowane głównie na terenach mieszkalnych lub miejskich, na przykład przy domach lub na parkingach publicznych. Są oparte na prądzie przemiennym (AC) i mają dość niską moc. Ładowanie pojazdu zajmuje kilka godzin, ale zwykle nie stanowi to problemu, gdy użytkownik przebywa w domu, w pracy lub jest na zakupach.

 

Aby kierowcy nie bali się już o zasięg i mogli szybko naładować samochód podczas dłuższych podróży, coraz częściej montuje się stacje ładowania o dużej mocy wzdłuż głównych szlaków komunikacyjnych, takich jak autostrady. Szybkie stacje ładowania są oparte na prądzie stałym (DC) i mają dużą moc. Technologia poszła już o krok dalej - istnieje możliwość ładowania w stacjach o wysokiej mocy DC (HPC), które mogą zapewnić nawet moc 350 kW do ultraszybkiego ładowania samochodów elektrycznych. Jednak opcja ładowania o dużej mocy stanowi jeszcze większe zagrożenie dla bezpieczeństwa, dlatego coraz ważniejsze jest, by normy w odpowiedni sposób uwzględniały to ryzyko.

 

Aby zapewnić coraz powszechniejsze używanie samochodów elektrycznych, ważne jest bezproblemowe ładowanie każdego pojazdu i urządzenia zasilające. Z tego powodu ścisła zgodność z normami to podstawa osiągnięcia bezproblemowej interoperacyjności urządzeń zasilających samochody elektryczne (EVSE), pojazdów i systemów back-office.

 

Branżowe konsorcjum CharIN pracuje nad stworzeniem połączonego systemu ładowania (CCS) jako globalnego standardu umożliwiającego interoperacyjność ładowania DC i AC jako ważnego elementu ekosystemu. Inicjatywę wspiera wielu europejskich, północnoamerykańskich i azjatyckich producentów samochodów, a DEKRA jest jednym z kluczowych członków.

 

Ponadto DEKRA jest bardzo zaangażowana w zakresie kolejnych norm ładowania, takich jak EV -READY, wspierane przez francuskich producentów samochodów, CHAdeMO, wspierane przez japońskich producentów samochodów i normy GB/T (Chiny).

 

 

Testy technologii i infrastruktury stacji ładowania samochodów elektrycznych

 

DEKRA oferuje usługi kompleksowego testowania i certyfikacji dla wszystkich rodzajów urządzeń do zasilania pojazdów elektrycznych (EVSE), w tym rozwiązania do ładowania w warunkach domowych i przemysłowych (również dla elektrycznych autobusów i samochodów ciężarowych), szybkie ładowarki, ładowarki sieciowe i indukcyjne systemy ładowania.

 

Testowanie kompatybilności elektromagnetycznej (EMC) zapewnia, że elementy elektroniczne wewnątrz EVSE nie emitują zakłóceń i będą działać w razie występowania różnych zjawisk elektromagnetycznych, takich jak skoki zasilania lub promieniujące pola elektryczne. DEKRA to pierwsza jednostka certyfikująca IECEE akredytowana do certyfikacji systemów ładowania samochodów elektrycznych według normy EMC IEC 61851-21-2, co oznacza, że DEKRA może testować i certyfikować technologię EVSE od AC do DC oraz do 360 kW.

 

DEKRA jest również uznanym laboratorium badawczym CHAdeMO i EV READY oraz jest w stanie w pełni zautomatyzować testowanie stacji ładowania dzięki systemowi Keysight Charging Discovery System i referencyjnemu narzędziu testowemu ChadeMO.

 

Innym istotnym protokołem komunikacyjnym w tym zakresie jest testowanie Open Charge Point Protocol (OCPP) stworzony przez Open Charge Alliance, do którego należy DEKRA. Protokół OCPP jest używany na całym świecie do prawidłowej wymiany informacji między stacją ładowania samochodów elektrycznych a systemem zarządzania stacjami ładowania, którym zarządza CPO. Usprawnienie zastosowań ładowarek sieciowych (V2G) i inteligentnego ładowania sprawia, że protokoły komunikacyjne nabierają jeszcze większej wagi, ponieważ samochody elektryczne coraz częściej stają się aktywnym elementem w sieci.

 

 

Zakres testów technologii i infrastruktury stacji ładowania samochodów elektrycznych przez DEKRA

 

  • Testy bezpieczeństwa i funkcjonalne (IEC 61851, SAE J1772, UL 2202, UL 2594)
  • Testy EMC (IEC 61851-21-2)
  • Testy interoperacyjności i zgodności (CHAdeMO, CharIN-CCS, OCPP, ISO 15118, DIN 70121, GB/T 27930)
  • Bezpieczeństwo elektryczne (IEC 61851, IEC 62752, UL 2231)
  • Bezpieczeństwo funkcjonalne (IEC 61508
  • Wymogi specyficzne dla rynku (EV READY)
  • Badanie wydajności (IEC 62116)
  • Testy łączności bezprzewodowej (IECEE 802.11p/Wi-Fi, 3G/4G/5G)
  • Testy rozwojowe
  • Testy walidacyjne
  • Testy środowiskowe
  • Kable do ładowania pojazdów elektrycznych (IEC 62893, IEC 62752)
  • Sieć (IEC 60364-7-722, IEC 62909-1/2)
  • Złącza/ wejścia/ wtyki (IEC 62196)
  • Testy zgodne z normą UL 2202 Electric Vehicle Charging System Equipment (AC to DC)
  • Certyfikacja cMETus

 

 Czytaj więcej o elektromobilności »

 

 

FORMULARZ KONTAKTOWY:

Dowiedz się więcej o interesujących Cię usługach lub poproś o ofertę...

 

 

Newsletter

Najnowsze informacje wprost do Twojej skrzynki e-mail...